Hol fóliáztassam az autómat és mivel?
Fontos és nehezen megválaszolható kérdés! Több rendszer és technológia létezik az autó fóliázására. Alapvetően az autót lehet szétszedéssel vagy anélkül fóliázni. Egyik sem kimondottan rossz technológia. A szétszedés azt jelenti, hogy az autó oldalüvegei vagy kivételre kerülnek, vagy a belső takarókárpit kerül lebontásra. Ezzel a technológiával sok fóliázó szerint szebb munkát lehet végezni és van, aki a szétszerelés nélküli technikára esküszik. Alapvetően egyik sem nevezhető jónak vagy rossznak. Bizonyos modelleknél a szétszereléses eljárás egyáltalán nem ajánlott, de ezzel a technikát alkalmazó kivitelezők tisztában vannak, és általában jól ismerik a szétszerelés fortélyait. Az alapvető gyári technológia a szétszerelés nélküli, de ez abból is adódhat, hogy a gyártók hivatalból nem ajánlhatják az autók kárpitjainak a megbontását. Nagyon fontos a fóliázó képzettsége. Manapság a legtöbb nagy gyártó rendelkezik valamilyen sikeres vagy kevésbé sikeres oktatási rendszerrel. Fontos, hogy a fóliázónak legyen gyári oklevele, a gyár helyi hivatalos képviselete által kiállítva.
Jelenleg több gyártó képviselteti magát hivatalos irodával valamint különböző kisebb-nagyobb gyártók termékeit keverő úgynevezett „private label” forgalmazó cégek is jelen vannak a piacon. A gyártók között is nagy különbség lehet, valamint a „privat label” esetén fennállhat a kérdés, hogy ki is az adott termék gyártója és ez mennyire ellenőrizhető. Egyértelműen javasolt olyan gyártó termékeit használni, amely világpiaci jelenléttel bír és a vezető cégek közé sorolható. Ez kis internetes nemzetközi bóklászással könnyen megállapítható. Jelenleg a legnagyobb, Európában is jelenlevő gyártók mind tagjai az Európai Fólia Szövetségnek (EWFA), ami jó kiindulási pont lehet a fóliamárka kiválasztásában.